BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 5, 2011

:: SeHaRi D`BeNgKeL GRAPHIC DESIGN & ADVERTISING at GIAT MARA BAGAN ::

-04012011-


nak taw ape aku wat kat cini dari kOi 8pg-5ptg????Ok nak taw jOm layannnn....


time pagi 2 da cikgu pOmpuan ney yg dpgl ngan nma CIKGU ********* (aku xska ckgu ney bab......xpyh taw kOt nOh) dOk bebel pa tah kat dpan 2 sOwg3 diri smbil aku ngan kwn3 yg lain pOwn dgq jew ape yg dye nk beletaq 2...hmm bOring kOt!!! pas2 kami dberi rhat...aku pOwn ajk member aku mira ngan jihan utk g shell nk bli sOmething utk mkn..lapaq kOt!!!!pas dah mkn..dah knyang laa...da prOgram len lak prOgram kami bersama ngan AADK...part ney yg best sgt3...aku ska ney..ceramah dsmpaikan Oleh Pn. Suraya dari AGENSI ANTIDADAH KEBANGSAAN wilayah sebarang prai....

smbil aku ngan member aku lyn cte Pn Suraya....aku pOwn mencatat sesuatu yg bOleh d`share lam blOg aku ney...

SEJARAH BERMULANYA DADAH@MUSUH 6BER 1 NEGARA!!!


  • dadah bermula awal abad ke-19 apabila tenanga pekerja dari cina dan india membawa tabiat menghisap candu untuk keseronokan dan mnyembuhkan penyakit (aku xsmpat catat pnyakit pa tah)
  • menjelang tahun 1968 penggunaan dadah berubah.BELIA golongan terbesar menangih dadah jenis HEROIN & MORFIN.
  • selain dari heroin & morfin bahan PSIKOTRAPIK (aku xtaw pa bnda pikotrapik 2) seperti pil METHAQUALONE,AMFETAMIN,BARBITURAT dan lain2 lagi turut digunakan.
BILANGAN PENAGIH DADAH SEJAK TAHUN 1988-JUN 2010

SERAMAI- 300,241 ORANG PENAGIH DADAH!!!!

  • 68,518 - Penagih Tegar
  • 11,500 - Positif HIV
  • 4,207   - Penagih Wanita
( Penduduk Malaysia 26 juta Orang)
nisbah penagih - 11 penagih = 11,000 Orang penduduk!!!!

*dahsyat snggOh...

PENAGIH DADAH MENGIKUT NEGERI

PENANG - 5 127
KEDAH - 2 634
SELANGOR - 1 344
PERAK - 245
KELANTAN - 917
KUALA LUMPUR - 2 017
SABAH - 2 393
JOHOR - 2 329
*yang lain aku xsempat catat....


FAKTOR BERLAKUNYA GEJALA PENAGIHAN DADAH

  • PENGARUH KAWAN - 59.78%
  • INGIN TAHU - 25.69%
  • UTK KESORONOKAN - 9.04%
  • TEKANAN JIWA - 4.19%
  • MNGATASI SAKIT - 0.42%
  • RANSANGAN - 0.70%
  • SECARA TIDAK SENGAJA - 0.09%

KATAKAN TIDAK PADA DADAH!!!!ANDA MAMPU MNGUBAHNYA........ANDA PILIH DERITA OR BAHAGIA????

abis dah la ceramah sai dadah....pas2 aku ngan member3 kna lak urine test....ney yg leceh!!hmm pas dah settle aku pOwn g mkn ngan kwn3 aku kat RESTORAN NASI KANDAR SUBAIDAH (yg 2 jew dkat)

pas break da lak prOgram menyanyi dan menghafal lagu utk perbarisan pagi...adOooiii ney yg lemah...aku dah xlrat sma wak2 2...wlupOwn bru pas mkn...maklOm la bdan xchat...tp ku gagahkan jua....T__T

LAGU SATU MALAYSIA ( tah pa3 lagu ney...satu malaysia laa sgt kn???)

*lirik ney nnty aar aku cOpy....

LAGU NEGERI PULAU PINANG


Selamat Tuhan kurniakan
Selamat Pulau Pinang
Negeriku yang mulia
Ku taat dan setia
Aman dan bahagia

Majulah jayalah
Negeriku yang ku cinta
Bersatu dan bersama
Untuk negeri kita

0 comments: