BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 23, 2011

DOa SeOraNg HamBa

Ya Ilahi, 

dalam kesunyian yang kau berikan 

dikeremangan malam

sujud kupersembahkan kehadiratmu

dan menghatur salam perjumpaan

warna cerita dalam kehidupanku 

merupakan sebuah perjuangan 

hingga akhir masa hidup untuk sebuah pencarian diri

Ya Habibie, 

sebuah pertemuan adalah tujuanku 

kerinduan seorang insan 

pada kekasih yang tinggi

tiada berkesudahan

 

jika maut sebagai pengganti pertemuan

aku relakan diriku dicabut 

dengan seribu pedang

atau cabutan dahsyat sang kekasih 

Ya Rahman,

nafasku bersambung-sambungan 

beriring-iringan naik turun 

diantara nama dzat kekuasaan 

dan dzat kasih sayang

harapan cinta dan rindu

takkan pernah pupus 

walau zaman ingin merenggutku 

dengan cakaran-cakaran tajamnya

Ya Ilahi, Ya Habibie, Ya Rahman

dalam diamku dalam sepiku dalam malamku selalu ada rindu padamu.





Ya Illahi Ya Robbi
aku ini dalam perjalanan
seiring teman khauf dan roja'
menuruni dan adakalanya mendaki
di jalan ini..thoriq sufi..tiada tanda
ke mana harus ku hala
aku gentar melalui, aku gentar meniti

Ya Ilahi wa Maliki
tuntunilah daku menuju pada Mu
kerana aku ini tiada maya ; terjelepuk bila-bila
hanya berbekal Kalimah Nama
yang tidak dapat dipandang mata
yang ku gilap saat dan ketika
mengharap ia meraih redha

Ya Illahi Anta Maksudi
bawalah daku menjadi ahliMu
agar aku dapat kenal dan tahu
antara terperi ; makrifah sanubari
hanya yang satulah tegak di sisi

Ya Allah Ya Illahi
aku bertawassul padanya Nabi
kerna doa ku disangkut ghaflah
janganlah dibiar diri ku sendiri
tanpa kurniaMu taufiq dan hidayah.





cOpy by: HalaQah.net

0 comments: