BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 23, 2011

REZEKI itu BUKAN mikikku

assalamualaikum wbt...
alhamdulillah dgn izin allah swt aku masih dberi peluang utk bernafas n beribadah kpd NYA...syukran ya allah..

“Barang siapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah mencukupkan (keperluannya) .” Surah at-Thalaq : ayat 3
“Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras.” Surah Ibrahim : ayat 7
“Tetapi mereka telah mendustakan ( tidak patuh kepada hukum Islam), maka kami rampas dari mereka apa-apa yang telah mereka usahakan.” Surah Al-A’raf : ayat 96
“Kami tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang bertakwa.” Surah Thahaa : ayat 132
entry aku kali abOut REZEKI dari ALLAH..dalam hadis allah da nyatakan bhwa "kun fayakun" bermaksud "jadilah! maka jadilah"...sO cOnclusiOn is klu kita usaha cam mana sekali pOwn allah ckp 2 bkn rezeki kita, kita bley lwn kew kehendak YANG MAHA ESA??sama sekali xbley kn..sentiasalah percaya n berbaik sangka ngan apa yang allah beri pada kita..kita harus malah wajib bersyukur atas nikmat yang allah beri..

Ok nOw i want tO share sOmething apa yang aku dah lalui seharian aQie ney..aQie ney awal2 pagi aku bgn dgn azam nak mcri rezeki yg halal lg mendpt redha ilahi...aku da walk interview 4 manufacturing OperatOr utk kilang INTEL..ramai yang ckp kilang jrang wat Open interview..walk interview ney berlangsung kat EASTIN HOET berdekatan ngan QUEENSBAY MALL, PENANG...aku g ngan kakak, abg ipaQ aku n 3 Owg anak kakak aku..dyeOwg drOp aku kat hOtel then dyeOwg g umah mak abg ipaQ aku..aku smpai sna lam kOi 8 lbih xsilap..pagi la..smpai3 jew aku punya terkejut....masyallah!!!ramai gler Owg dtg nk walk interview..mcm nk g tgk bOla ja..hehehehe..aku pOwn tgu then tgu then tgu lagi..pas2 staff INTEL wat announcement gtaw sOh g rhat dlu then kOi 1 tgh aQie bru kmi kna kmpul semula..wak2 2 suasana agak tegang jgk laa..geng laki xpuas ati..xtaw la nk ckp..hurmm..aku pOwn ngan senang hati trus msg kakak aku then dye dtg pick up aku..dh blk umah kak aya (kakak ney aku knai masa kat tmpt interview 2 la) dye cOl tny aku da mna n g x..then aku ckp la..aku xg bab rsa cm mls lak nk berasak ngan Owg rmai cm 2..mmg bkn perangai aku nk nerasak cm 2..sO aku decide xnk g..then bila aku gtaw kakak aku dye sOh gi jgk..aku pOwn pas sOlat zOhor ready tO gO tO walk interview..smpai sna aku msOk hOtel then g tingkat 3 dimana berlangsungnya interview..wak2 2 Owg dh xrmai..lega rsa tgk time 2..hehehehe..aku g daftar n amik applicatiOn fOrm n isi..then dye Owg pgl utk amik test..pas settle wat test aku tgu kat ruang dimana depa tnjuk result..aku rsa xsedap ati sgt3...aku bdOa dlm ati smga allah pmudahkan urus aku...bila aku tgk slide kat screen lcd 2 6ber giliran aku C337-GAGAL..masa 2 allah ja taw aku mmg sedih gak ak sbb aku cOnfident aku dpt jOb 2..tp 2 la cam title entry ney..sO aku msg kakak aku sOh pick up aku then dye bwa g picnic..



0 comments: